Skorzystaj z teleporady z lekarzem rodzinnym Medunit i otrzymaj profesjonalną opiekę medyczną bez wychodzenia z domu.
Zarejestruj się i umów wizytęWeryfikacja tożsamości pacjenta. Lekarz sprawdza tożsamość pacjenta przed przystąpieniem do czynności medycznych. Zazwyczaj odbywa się to poprzez sprawdzenie danych z wypełnionego wcześniej kwestionariusza medycznego lub z Internetowego Konta Pacjenta.
Ocena stanu zdrowia pacjenta (wywiad). Lekarz przeprowadza dokładny wywiad medyczny oraz analizuje dokumentację medyczną pacjenta. Dalszy przebieg wizyty zależy od indywidualnych preferencji oraz stanu zdrowia i oczekiwań pacjenta.
Wystawienie e-recepty. W przypadku potrzeby lekarz wystawia e-receptę. Po zakończeniu konsultacji pacjent otrzymuje 4-cyfrowy kod na maila, w SMS-ie lub w aplikacji.
Podczas teleporady w przychodni Medunit lekarz rodzinny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
W niektórych przypadkach postawienie dokładnej diagnozy nie jest możliwe za pomocą teleporady, dlatego lekarz może zalecić wizytę osobistą w gabinecie lekarskim, udanie się na szpitalny oddział ratunkowy lub wezwanie zespołu ratownictwa medycznego, jeśli objawy pacjenta tego wymagają.
Nie istnieją odgórne wytyczne dotyczące tego, ile powinna trwać teleporada, jednak zazwyczaj jest to czas do 15 minut.
Konsultacja powinna trwać tyle, aby móc w jak najlepszy sposób poznać pacjenta i zaproponować jak najlepsze dla niego rozwiązanie.
Po umówieniu wizyty z placówką pacjent powinien otrzymać datę oraz godzinę teleporady. Lekarz skontaktuje się z pacjentem na podany przez niego numer telefonu.
Jeśli pacjent nie odbierze telefonu w celu przeprowadzenia teleporady, lekarz może podjąć 3 próby kontaktu telefonicznego z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut.
Wszystkie świadczenia medyczne oferowane przez przychodnie lekarską POZ Medunit są całkowicie bezpłatne, ze względu na to, że są one w pełni refundowane w ramach ubezpieczenia zdrowotnego w NFZ. Jeśli pacjent nie posiada ubezpieczenia, może odbyć odpłatną konsultację lekarską.
Wejście w zakładkę "lekarze". Otwórz aplikację Medunit i przejdź do zakładki "lekarze". Wybierz lekarza, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom (opis lekarza i opinie pacjentów mogą ułatwić ten wybór).
Wybór terminu wizyty i wypełnienie kwestionariusza. Po wybraniu lekarza, określ preferowaną datę i godzinę konsultacji. Wypełnij krótki kwestionariusz medyczny, który zawiera informacje o Twoim stanie zdrowia oraz powodzie wizyty.
Oczekiwanie na teleporadę. Po umówieniu wizyty, oczekuj na telefon od lekarza w wybranym przez Ciebie terminie.
Pobranie aplikacji. Pobierz aplikację Medunit NFZ z App Store lub Google Play.
Rejestracja w Medunit. Zarejestruj się w aplikacji, wypełniając dane osobowe. Następnie dodaj zdjęcie z dowodem tożsamości i złóż deklarację ustalającą przychodnię Medunit jako swoją przychodnię Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
Weryfikacja i korzystanie z usług. Po uzyskaniu pozytywnej weryfikacji, możesz korzystać ze wszystkich usług w placówce Medunit bez żadnych opłat, w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Weryfikacja trwa maksymalnie 24 godziny.
Możesz także skontaktować się z placówką telefonicznie lub odwiedzić przychodnię, aby dokonać rejestracji.
Można otrzymać zwolnienie lekarskie po konsultacji online z lekarzem. Zwolnienie lekarskie - potocznie nazywane L4 - to dokument, który potwierdza niezdolność do pracy z powodu stanu zdrowia pacjenta.
Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących wystawiania dokumentu po przeprowadzeniu teleporady i jest to całkowicie legalne oraz bezpieczne. Wystawione zwolnienie automatycznie trafi do pracodawcy i do ZUS-u.
Zwolnienie lekarskie można otrzymać na maksymalnie 182 dni w roku, co równa się 6 miesiącom (pół roku).
Lekarz podczas teleporady, po zebraniu odpowiedniego wywiadu z pacjentem, może wystawić skierowanie do poradni specjalistycznej lub na badania.
Każdy pacjent po przeprowadzonej konsultacji online powinien otrzymać kod skierowania, który jest niezbędny do zarejestrowania w placówce medycznej.
Konsultacja online z ginekologiem to możliwość skonsultowania się z lekarzem specjalistą przez pacjentkę, bez konieczności fizycznego udania się do gabinetu lekarskiego, aby uzyskać odpowiedź w kwestii pytań dotyczących problemów zdrowotnych.
Teleporada ginekologiczna odbywa się za pośrednictwem dedykowanej platformy telemedycznej, np. Erecept.pl, lub aplikacji, dzięki której możliwe jest skonsultowanie się z lekarzem w czasie rzeczywistym.
W trakcie konsultacji lekarz zada pytania dotyczące problemów zdrowotnych pacjentki, jej objawów oraz wcześniejszych schorzeń. Dzięki zebranym informacjom lekarz stawia diagnozę, udziela porady medycznej oraz w razie potrzeby wystawia skierowania na odpowiednie badania diagnostyczne.
W trakcie teleporady z ginekologiem można również uzyskać e-receptę na leki, takie jak tabletka "dzień po" czy antykoncepcja hormonalna.
Jeśli u pacjenta pojawiają się objawy wynikające z problemów zdrowotnych w obrębie układu wewnątrzwydzielniczego lub układu krwionośnego, niezbędna może się okazać konsultacja z lekarzem internistą. W przychodni Medunit dostępny jest lekarz internista. Zajmuje się on tylko osobami dorosłymi. Internista jest również odpowiedzialną osobą za monitorowanie chorób przewlekłych - ich przebiegu oraz leczenia.
Specjalista chorób wewnętrznych może udzielić konsultacji online z w przypadku występowania chorób z zakresu układu odpornościowego, krwionośnego, układu oddechowego, układu pokarmowego, układu moczowego i endokrynologicznego.
Podczas teleporady lekarz internista może wystawić e-receptę, skierowanie oraz zwolnienie lekarskie.
Przychodnia POZ Medunit, działająca stacjonarnie w Gdańsku, świadczy pacjentom teleporady w ramach NFZ. Co ważne, dzięki aplikacji MEDUNIT NFZ z pomocy mogą skorzystać nie tylko gdańszczanie, ale też osoby z różnych rejonów Polski. Pełnoletni pacjenci mogą omówić swoje problemy zdrowotne z lekarzem rodzinnym.
Podczas teleporady z lekarzem POZ, pacjent może skonsultować swoje problemy zdrowotne, otrzymać skierowanie do specjalisty (zarówno te refundowane przez NFZ, jak i te znajdujące się poza programem refundacji), zwolnienia lekarskie, recepty na leki stałe, przedłużenie recepty na antykoncepcję, antykoncepcję awaryjną (tabletkę "dzień po").
Teleporada na NFZ jest wygodnym rozwiązaniem, które może znacząco odciążać pacjentów ze względu na brak konieczności opuszczania domu, utraty pieniędzy na dojazd czy czekanie w długich kolejkach w przychodniach. Zalety te są szczególnie istotne w sytuacji nagłego zachorowania, bez uprzedniej rezerwacji terminu wizyty.
Otrzymanie takiej pomocy jest całkowicie bezpłatne i polecane głównie pacjentom, którzy:
Podczas teleporady można również zapytać lekarza POZ o ewentualną konieczność odbycia wizyty stacjonarnej, jeżeli dzwoniący nie wie, czy jest ona niezbędna. Lekarz będzie w stanie w takiej sytuacji rozpoznać, czy pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji i doradzić mu dalsze postępowanie.
Administratorem danych serwisu jest:
MEDUNIT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o numerze księgi rejestrowej: 000000249206
KRS: 0000941080, NIP: 8393226678, REGON: 520748569