Tymczasem z najnowszego badania opinii przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Medunit wynika, że wśród największych plusów tradycyjnych przychodni POZ są, według Polaków, cztery kwestie. Po pierwsze bezpłatne usługi (tak odpowiedziało 47%), po drugie lokalizacja blisko domu (50%), po trzecie możliwość otrzymania recepty online (prawie 33%), a po czwarte możliwość odbycia teleporady w ramach placówki POZ (prawie 28%).
Co jeszcze, poza rozwiązaniami technologicznymi i telemedycznymi, cenią rodacy w swoich placówkach POZ? Z badania Medunit wynika, że dla Polaków ważne jest „chodzenie” do tego samego lekarza od lat, który zna historię medyczną pacjenta (36%). Kluczowy jest też poziom wiedzy medyka (tak odpowiedziało blisko 30% badanych).
Wśród negatywów jest zbyt długi czas oczekiwania na wizytę lekarską w ramach POZ (35%), słaba organizacja placówki (23%), niemiłe panie w rejestracji (15%), zbyt mało uwagi poświęcanej pacjentowi podczas wizyty stacjonarnej (15%) oraz problem z wypisaniem recepty lub skierowania na badania (blisko 10%).
Trzeba przyznać, że odpowiedzią na powyższe problemy są konsultacje telemedyczne (oczekiwanie na wizytę jest krótsze, a konsultację można umówić online pomijając panie z recepcji). Okazuje się, że rodacy wciąż wolą chodzić do lekarza stacjonarnie (tak deklaruje 40% ankietowanych), ale gdy zajdzie taka potrzeba chętnie korzystają z teleporad w ramach POZ (również 40%). Ich zdaniem najlepsze jest leczenie hybrydowe, czyli dopasowane do konkretnych potrzeb, dolegliwości i stanu zdrowia pacjenta.